Nasreddin Hoca ve Balık

Hoca yolculuk sırasında mola verip bir hana gireer, bu sırada hana bir başka yolcu daha girer ve ikisi birden hancıdan yiyecek birşeyler isterler. Fakat hancı yiyecek olarak saMaye bir balık olduğunu söyler ve bunu paylaşmalarını önerir. Bunun üzerine Hoca :
– Ben balığın saMaye başını yiyeceğim der.
Hancı bunun nedenini sorar. Hoca da :
– Balık başı zekayı artırır, balık başı yiyen insan akıllı olur, der.
Bunun üzerine diğer yolcu hemen atılır ve Hoca ya :
– Balık başını niye sen yiyeceksin, ben yemek istiyorum,der.
Hocada itiraz etmez. Balığın koca gövdesini Hoca yer ve bir güzel karnını doyurur. Diğer yolcu ise saMaye balığın başını yer ve Hoca ya seslenir :
– Sen koca gövdeyi yedin, karnını doyurdun ; ben saMaye kafayı yedim, aç kaldım, der.Hoca da bunun üzerine şunu der :
– Bak nasıl akıllandın!

Bir Cevap Yazın

